سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی مدل ومحصول ایده عکاسی و تولیدمحتوا

?

#مینا_کاری به چه معناست ؟

اسم مینا به #معنی : مینا (دختر) (فارسی) (پرنده، طبیعت، گل) (تلفظ: min?) (فارسی: مینا) (انگلیسی: mina)

معنی آن : نام نوعی پرنده سخنگو و زیبا، نام نوعی گل، شیشه، کیمیا، پرنده ای شبیه سار با پرهای رنگارنگ که به راحتی قادر به تقلید صدای انسان و حیوانات است، #مرغ مقلد، مرغ مینا، ( در گیاهی ) گلی معمولاً سفید با گلچه های گل برگی که انواع گوناگون دارد، ( در گیاهی ) گیاه یک ساله و بوته ایِ این گل با برگ های دندانه دار، ( در صنایع دستی ) لعاب شیشه ای شفاف و رنگی که برای تزئین فلزات و کاشی مورد استفاده قرار می گیرد، نوعی شیشه رنگی به ویژه سبز که از آن انواع ظروف می سازند، ( در قدیم ) ظرفی که از این شیشه ساخته می شود، ( در قدیم ) ( به مجاز ) شراب، گلی معمولاً سفید با گلچه های گلبرگی، پرنده ای شبیه سار با پرهای رنگارنگ

نزدیک‌ترین معنای لغوی برای #مینا (مینای ظروف ) به معنی آسمان آبی است.

مینا کاری #هنری است که طرح‌های متفاوتی که معمولاً با قلم سفید است بر روی ظروف مسی، نقره‌ای و طلایی نقش می‌شود. رنگ زمینه? زیر نقوش معمولاً به رنگ‌های آبی، سبز و گاهی قرمز می‌باشد که اگر به چشم هنر به داخل ظروف منقوش مینا بنگریم یادآور پهنای زیبای آبی آسمان باشد. شاید به همین خاطر است که اسم این هنر را مینا کاری نامیده‌اند.

?

 

لغت نامه ی دهخدا

مینا. ( اِ ) #پرنده ای است از راسته ?سبکبالان و از گروه سارها که جثه اش به اندازه یک سار است و بیشتر در نواحی گرم کره زمین ( هندوستان و مکزیک و نقاطی از آمریکای جنوبی ) میزید پرهایش دارای الوان مختلف است ( سیاه و قهوه ای سیر و قهوه ای روشن ) و منقارش زرد و حلقه دورچشمها و پاهایش نیز زردرنگ است و در حدود 40 گونه از این پرنده شناخته شده است. از خصایص این پرنده آن است که به آسانی میتواند صدای دیگر پرندگان یا حیوانات و از جمله انسان و حتی تیک تاک ساعت و زنگ تلفن و زنگ اخبار را بخوبی تقلید نماید از اینجهت آن را مرغ مقلد یا پرنده مقلد نیزنام نهاده اند. ( از لاروس بزرگ و دائرة المعارف کیه ).مرغ زیرک سار. سارو. صارو. سارک. شارک :
موسم آن شد که مینا راگ هندی سر کند
شاخ و برگ بید از آب ترنم تر کند.

شعله در سایه زلفت گل شب بو گردد
بط می پیش تو مینای سخنگو گردد .

 

?

این مینا کاری بالا کار دست و بسیار زیبا و تمیز و آیینه میباشد با کلیک بر روی عکس از مشخصات ونمای دیگر این محصول دیدن کنید.

 

مینا ممکن است در یکی از این معانی به کار رود:
مرغ مینا پرندگانی از تیره? سار
مینای معمولی
مینای گوشواره ای
مینای بالی
مینای دمگاه سفید

 

معنی در زبان لری بختیاری:

مینا ::روسری زنان لر بختیاری
می::موی
نا::نهاد
پوششی که روی موی می نهند

 

نام دختر مشابه و هم اوای اسم مینا:
الینا / مینو / میناز / نارمینا / رومینا / مبینا / ملینا / تینا / بنیتا / بیتا

?

این نمونه محصولات را میتوانید در اینستاگرام و سایت ما هم نیز ببینید hajjovajj.ir

?